יום שישי , אפריל 19 2024
 
ראשי / שביתה מחר בוולפסון: "נהיה ספורט להוציא את העצבים על הצוות"

שביתה מחר בוולפסון: "נהיה ספורט להוציא את העצבים על הצוות"

במרכז הרפואי וולפסון נערכים לשביתה כללית של אחיות שתתקיים מחר. מרינה פנחסוב מכירורגית א': "השביתות כבר לא נועדות לעשות שינוי, אלא להזכיר שאנחנו לא שקופות"

מחר שביתה בת 4 שעות בוולפסון, צילום אילוסטרציה
מחר שביתה בת 4 שעות בוולפסון, צילום אילוסטרציה

מחר (שלישי) שביתת האחיות צפוייה להחריף. מחר בבוקר יישארו בבתים החולים צוותים מצומצמים בלבד למקרים של הצלת חיים ומתן תרופות. כך הסתדרות האחיות. השביתה צפויה להימשך ארבעה שעות. זאת לאחר כישלון בשיחות בין האוצר להסתדרות.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


"לאחר שבועות של משא ומתן שבהם התישו את האחיות, בהם התחננתי שאנחנו לא רוצים שביתה, לא הייתה ברירה ואחרי הדיונים שאליהם הם לא הגיעו היום, החלטנו – עד פה. מפסיקות להיות פראייריות", אמרה יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן כהן.

יעניין אותך גם

פשיטה על מחסן בחולון: 3,500 בקבוקי אלכוהול מזוייפים הוחרמו

סערת פסטיבל הבירה: "ראש העירייה השתמש בתקציב הציבורי לצרכיו הפוליטיים"

מרינה פנחסוב מהמרכז הרפואי וולפסון, צילום: פרטי
מרינה פנחסוב מהמרכז הרפואי וולפסון, צילום: פרטי

למרות קריאתן של האחיות לשיפור בתנאיהן, ניכר כי משרדי האוצר והבריאות רואים בכך חשיבות פחותה, ואף פנו, ביחד עם שירותי בריאות כללית לבית הדין לעבודה בתל-אביב כדי להוציא צווי מניעה לשביתה.

ממשרד הבריאות נמסר כי "הסתדרות האחיות מחוייבת במסגרת הסכם שכר קיבוצי לשקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד לסוף החודש. למרות ההפרה חמורה של הסכם זה, בחר משרד האוצר בדרך ההידברות עם הסתדרות האחיות בכדי למצות את כל האפשרויות".

"זה לא יכול להימשך ככה"

אחת האחיות הוותיקות במרכז הרפואי וולפסון מתוסכלת מהמצב אליו הגענו. "לפני עשרים שנים בן של מטופלת קשישה ירק עליי. הגיעו מהאבטחה תוך שתי דקות ועצרו אותו. עשו בלאגן והפכו את הכל לסנסציה אחת גדולה. הוא התנצל עם פרחים ושוקולדים. לא היה דבר כזה שמישהו מרים קול על איש צוות רפואי. לפני שבוע בת של מטופלת דחפה אותי על עגלת תרופות, המאבטחים הגיעו אחרי עשרים דקות, והבת של המטופלת לא הורחקה מהמקום. מצפים ממני להתנצל כאילו אני הייתי אשמה בכך".

הצוות מדווח על אווירה אלימה במרכז הרפואי וולפסון, צילום אילוסטרציה
הצוות מדווח על אווירה אלימה במרכז הרפואי וולפסון, צילום אילוסטרציה

איש צוות רפואי, תושב יפו ממוצא ערבי, מספר על אווירה קשה במסדרונות המרכז הרפואי. "אפילו בתקופות של הפיגועים הגדולים לא התייחסו אליי בצורה כל כך גזענית ובוטה כפי שעושים היום. אנחנו מרגישים שזה נהיה ספורט להוציא את העצבים והכעס על צוות האחים והאחיות. הצפיפות, הדוחק, שעות הביקור, הקשיים שהמטופלים חווים, נדמה שהכל באשמתנו. מצד שני גם משרד הבריאות מאשים אותנו".

מרינה פנחסוב ממחלקת כירורגית א' מאסה גם היא באווירה האלימה עמה היא מתמודדת. "זאת לא הפעם הראשונה שיש מחאה. רק בספטמבר האחרון היתה שביתה גדולה. שום דבר לא השתנה מאז, רק הבטחות. אנחנו עדיין צוות קטן מאד על מטופלים רבים מאד. אנחנו עובדים קשה והמטופלים לא מרוצים ואף מביעים את הכעס שלהם בצורה מאד ברורה ובוטה. זה לא יכול להימשך ככה".

צוות כירורגית א' בוולפסון, צילום: פרטי
צוות כירורגית א' בוולפסון, צילום: פרטי

פנחסוב מקווה שהציבור הנורמטיבי יגבה את השובתים. "בסופו של דבר אחיות קמות כל בוקר לעבודה בשביל המטופל האחד שיידע להעריך את תשומת הלב והחמלה. יש מטופלים שמבינים ומוקירים את המאמצים שלנו. עבור מטופלים רבים אנחנו שקופות וכן גם בעיני משרד הבריאות. השביתה הזו נודעה להזכיר שאנחנו כאן ואי אפשר להתעלם מאיתנו ולהפקיר אותנו. אנחנו חייבות עוד צוות של אחיות, אנחנו מוכרחות שיהיה קב"ט בכניסה למחלקה. יש לנו צוות מדהים ונמשיך להילחם על הזכות לעשות טוב לאנשים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ראובן מנדלר. צילום: כללית רפואה משלימה

כללית רפואה משלימה במרתון מודיעין

תפריט נגישות