יום חמישי , אפריל 25 2024
 
ראשי / ויקטור טל מגיב על סגירת התיק: "לא היה לי ספק"

ויקטור טל מגיב על סגירת התיק: "לא היה לי ספק"

פרקליטות מחוז תל אביב מסרה את ההודעה על סגירת התיק לארבעת הבכירים בעירייה שנחשדו בשוחד בחירות. יוסי בכר בתגובה ראשונה: "בחירות עושים רק בקלפי"

סגן ראש עיריית בת ים ויקטור טל, צילום: באדיבות דוברות העירייה
סגן ראש עיריית בת ים ויקטור טל, צילום: באדיבות דוברות העירייה

פרקליטת מחוז ת"א (פלילי) הודיעה ל- 4 בכירים בעיריית בת ים (חלקם לשעבר), שהיו חשודים בשוחד בחירות, כי התיק נגדם נסגר מחוסר אשמה. הבכירים היו בתקופה הרלוונטית מנכ"ל העירייה, ארז פודמסקי-שקד, היועצת המשפטית של העירייה, חנה כהן-מוצן, סגן ראש העירייה, ויקטור טל ומנהל לשכת ראש העיר, יעקב מור חיים.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


סגן ראש העירייה ויקטור טל הגיב עם קבלת ההודעה. "לא הופתעתי בכלל. לא היה לי ספק שאותו בחור שהתלונן שיקר והמציא כל מיני המצאות. גם בחקירת המשטרה, כשהייתי שם, עניתי על כל מה שנשאלתי ובדקו. הוא הרי המציא כל מיני דברים שעזרתי למישהו שלא ידעתי אפילו מי הבנאדם. לא היה לי ספק ואני לא מופתע".

ובכל זאת, אתה חש הקלה?

"אני אגיד לך את האמת, לא חשתי מוטרד מהנושא. נשבע לך שהתקשרו אליי לברך אותי מלשכת ראש העיר ולא הבנתי על מה. שכחתי מזה לגמרי. אמרו לי "מזל טוב" חשבתי שנולד לי איזה בן. בסך הכל הוזמנתי פעם אחת לחקירה ואמרתי מה שאמרתי בתגובה להמצאות של המתלונן. זה נגמר".

יעניין אותך גם

פשיטה על מחסן בחולון: 3,500 בקבוקי אלכוהול מזוייפים הוחרמו

בשבילם אתה מלך העולם: בועז אבהר, הקואצ'ר מהמרכז הקהילתי

ראש העירייה לא נחקר בתיק זה, צילום: ירון יצחקוב
ראש העירייה לא נחקר בתיק זה, צילום: ירון יצחקוב

"בחירות עושים רק בקלפי"

עו"ד דרור מתיתיהו, בא כוחו של ראש העירייה מסר כי "לאחר פרסום תוצאות הבחירות לראשות עיריית בת-ים, החלו ניסיונות נפסדים לשנות את רצון הבוחרים, על ידי גורמים בעלי עניין, בין היתר, באמצעות הגשת עתירה לבית המשפט ותלונה למשטרה, בגין שוחד בחירות לכאורה. בית משפט העליון דחה את הטענות והותיר את תוצאת הבחירות על כנה וכיום נתקבלה הודעת הפרקליטות על סגירת החקירה נגד נושאי משרה בעירייה, בעילה של היעדר אשמה. אנו מברכים את נושאי המשרה על ההחלטה בעניינם ומזכירים, כי ראש עיריית בת ים מעולם לא זומן ולא נחקר על ידי רשויות החקירה, על אף מכבש הלחצים שהופעל עליהן מצד אותם בעלי עניין. עובדה זאת מדברת בעד עצמה".

ראש העיר, יוסי בכר"החלטת הפרקליטות היא הוכחה ניצחת שלא דבק כל רבב בהתנהלותה של עיריית בת ים. לשמחתי, כמו שבית המשפט העליון מצא שהבחירות התקיימו כדין, כך גם הפרקליטות מצאה היום  שאין אשמה באף אחד מנושאי המשרה בעירייה. אנו עומדים היום בפני מערכת בחירות חדשה ואני מקווה שהמתמודדים ילמדו מזה שבחירות עושים רק בקלפי.״

החשדות בתיק זה עסקו בכך שבתקופה הסמוכה לבחירות לראשות עיריית בת ים, בינואר 2015, התערבו החשודים בעבודת התובע העירוני במחלקה המשפטית, בכך שלפי החשד נתנו הטבות באמצעות התערבות זו לבעלי עסקים בעיר תמורת תמיכה במועמדותו של יוסי בכר לראשות העיר. לאחר בחינת מכלול הראיות בתיק זה וביצוע השלמות חקירה, לא נמצאו ראיות ממשיות לכך ולכן הוחלט כאמור, לסגור את התיק נגד הארבעה מחוסר אשמה. יובהר כי ראש העיר, יוסי בכר, לא נחקר בתיק זה היות ועל פי הראיות בתיק לא היה בכך צורך.

באשר לעו"ד כהן- מוצן, במסגרת הליך אזרחי, שעסק באותו הקשר, מצא ביהמ"ש המחוזי בתוך הליך שנוהל זה מכבר, פסול בדרך בה פעלה במסגרת תפקידה כיועצת המשפטית של העירייה. בעקבות זאת, המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה בפרקליטות המדינה זימנה אותה לשימוע בעניין המשך ההסמכה שלה כתובעת הוועדה המקומית לתכנון ובניה ועיריית בת ים, וזאת על דעת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. זאת, לאחר שעלה חשד כי לא פעלה לשמירה על עקרון עצמאות התביעה כפי שמצופה ממי שאוחז בהסמכה מאת היועץ המשפטי לממשלה לכהן כתובע ועומד בראש מערך התביעה המקומי.

כהן-מוצן ויתרה על ההסמכה בטרם התקיים השימוע, והובהר לה, כי עם הוויתור וביטול ההסמכה אין היא יכולה עוד לעסוק בענייני התביעה הפלילית של העירייה ושל הוועדה המקומית, והיא מנועה מלהתערב בניהול ההליכים או להנחות את התובעים בעניינים אלו.

החלטת פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) בעניין התיק הפלילי, כי התנהלות זו אינה עולה לכלל עבירה פלילית, אינה גורעת מן ההליכים המנהליים שעסקו בעניין הסמכתה כתובעת. ההודעה על סגירת התיק נמסרה גם למתלוננים בתיק.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט נדב כהן יהונתן

ממלחמה להחלמה: טיפול חדשני והוליסטי להתמודדות עם חרדות ומשברים אישיים בישראל

תפריט נגישות