יום שישי , אפריל 19 2024
 
ראשי / לידתה של פאשניסטה: יפה ירקוני אייקון אופנה בתערוכה חדשה

לידתה של פאשניסטה: יפה ירקוני אייקון אופנה בתערוכה חדשה

התערוכה תוקדש ליוצרת שהשפיעה על הפסקול הישראלי מימי טרום הקמת המדינה ועד לכתה בשנת 2012. הידעתם: ירקוני הקפידה לא להופיע עם אותו בגד פעמיים

יפה ירקוני אייקון אופנה, צילום: יח"צ
יפה ירקוני אייקון אופנה, צילום: יח"צ

התערוכה "זה הסוד שלי" שתפתח בגלריית החווה בספטמבר במסגרת פתיחת עונת העשור הישראלית לעיצוב בחולון מוקדשת לזמרת יפה ירקוני מי שהיתה ועדיין, יוצרת ענקית שהשפיעה על הפסקול הישראלי מימי טרום הקמת המדינה ועד לכתה בשנת 2012.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


שיריה של יפה ירקוני מ"באב אל וואד", "הן אפשר" ו"יצאנו אט" ועד "כשהיינו ילדים", הפכו לנכסי צאן ברזל והיו ללהיטים שהתנגנו ללא הפסקה ברדיו ובשידורי הטלוויזיה ובוצעו בהופעותיה בארץ וברחבי העולם. בכולם ניצבה דמותה האיתנה והמרשימה מלווה בתנועות הידיים האופייניות ומציגה את מערכות הלבוש ואביזרי האופנה המעודכנים ביותר שהפכו לסמלה המסחרי: צווארון גבוה, בדים נשפכים, חגורות מותן ותכשיטים גרנדיוזיים ובולטים.

יעניין אותך גם

שביתה מחר בוולפסון: "נהיה ספורט להוציא את העצבים על הצוות"

עיריית חולון אינה עונה: כיצד הועברו מיליוני שקלים ללא מכרז

יצרה מראה לכל הופעה

התערוכה מתחקה אחר דמותה של יפה מימיה כרקדנית בסטודיו למחול של גרטרוד קראוס, כאלחוטאית בהגנה ולאחר מכן כזמרת בהרכב המוסיקלי של חטיבת גבעתי במסגרת הרכב מוסיקלי, ההופעות במוצבים ובסיסים הצבאיים, בהיכלות ובתיאטראות הגדולים בארץ ובעולם ועד לארון הבגדים הפרטי בביתה בתל אביב.

לוק חדש בכל הופעה, צילום: טל קירשנבוים
לוק חדש בכל הופעה, צילום: טל קירשנבוים

"מתחילת דרכה האמנותית", אומרת האוצרת אילנה כרמלי לנר, "הבינה יפה את חשיבות המראה החיצוני כחלק חשוב מהופעתה הבימתית וידעה להתאים את עצמה למקום ולזמן. במהלך כל הקריירה שלה שמה דגש על כל פרט ופרט בהופעתה, מהאביזרים ועד סימן ההיכר שלה התסרוקת והאיפור של עיניה הגדולות בקווים מודגשים שנמשחו באייליינר שחור. הדגש היה להתאים את הלבוש לאירוע בו הופיעה. בסיבוב הופעות ביפן לבשה בגדים עם סממנים יפנים, בסיבוב הופעות במקסיקו חבשה על ראשה כובע סומבררו ובהופעה שהתקיימה בשנת 1970 באולם אולימפיה בפריז, היא עלתה לבמה לבושה בחליפת ספארי אופנתית שהתכתבה עם חליפת הספארי שעיצב המעצב הצרפתי איב סאן לורן באותה תקופה".

איפה היא נהגה לעשות קניות?

"כל בגד שעיצבה ונתפר קוטלג על-ידי ירקוני כאשר עיקר הדגש היה לא להופיע עם אותו בגד פעמיים. יש שפרמה בגד ששימש אותה להופעה ועיצבה בגד חדש, לעיתים החלה מרכישת בד, רכישת רקמות אצל רות דיין ב"משכית" וחיבורן לבגד ולעיתים עיטרה את הבגד עם תכשיטים שמעצבת התכשיטים רחל גרא יצרה במיוחד עבורה".

מתוך אוסף משפחת ירקוני, צילום: טל קירשנבוים
מתוך אוסף משפחת ירקוני, צילום: טל קירשנבוים

הצצה לארון הפרטי

בתערוכה ייחשפו המבקרים אל יפה ירקוני כאייקון אופנה תוך הצצה אל עולמה הפרטי. בין היתר יוצגו פרטי לבוש ובהם שמלות, ז'קטים, מעילים מהופעות לאורך השנים בעיצוב אישי, כובע סומבררו למסע הופעותיה במקסיקו, תכשיטים בעיצוב רחל גרא ותכשיטים מהאוסף הפרטי וכן עיצוביהם של עשרה מעצבים ישראלים שנתבקשו לקראת התערוכה לעצב בגד ליפה ירקוני אילו הייתה פונה אליהם היום המעצבים המשתתפים: מיכל נגרין, ששון קדם, משכית, יובל כספין, גדעון אוברזון, דורין פרנקפורט, אילנה אפרתי, גרשון ברם, אליאן סטולרו וירון מינקובסקי.

כמו כן תציג התערוכה: תעודות ואותות הוקרה, מסמכים ותמונות מאוסף הדי אור, מכתבים ומסמכים נדירים מתקופת השירות הצבאי כאלחוטאית, מסמכים אישיים, כלי נגינה אישיים מהופעותיה, אלבום תמונות משפחתי תמונות נדירות לאורך השנים, פורטרטים שצולמו על ידי צלמים חשובים כמו: מולה עשת, סמי בן גד ועוד, פרסים ותעודות מהארץ והעולם כתבי יד, אלבומים תיעודיים שיפה הכינה בעצמה, ארכיון תקליטים ועוד.

"זה הסוד שלי", יפה ירקוני כאייקון אופנה, פתיחה: יום חמישי 6.9.2018, נעילה 31.12.2018, גלריית החווה, כתובת: רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, א.ת חולון, שעות פתיחה: ימים ד', ה' – 17:00 – 20:00, ימים שישי ושבת – 10:00 – 14:00, הכניסה לגלריה ללא תשלום

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט נדב כהן יהונתן

ממלחמה להחלמה: טיפול חדשני והוליסטי להתמודדות עם חרדות ומשברים אישיים בישראל

תפריט נגישות