יום שלישי , אפריל 16 2024
 
ראשי / בשבילם אתה מלך העולם: בועז אבהר, הקואצ'ר מהמרכז הקהילתי

בשבילם אתה מלך העולם: בועז אבהר, הקואצ'ר מהמרכז הקהילתי

אחרי שהשתתף בשתי אולימפיאדות פראלימפיות וזכה במדליות, בועז אבהר, רכז המועדון החברתי לנכים צעירים במרכז הקהילתי בן גוריון בחולון מספר על הפעילויות במרכז ומתגלה כטיפוס רומנטי

מועדון חברתי לנכים בחולון, צילום אילוסטרציה
מועדון חברתי לנכים בחולון, צילום אילוסטרציה

בועז אבהר (50) נכה משיתוק מוחין, החל לרכז לאחרונה מועדון חברתי לנכים צעירים, במרכז קהילתי בן גוריון בחולון, השייך לרשת קהילה ופנאי. הפרויקט הינו פרי שיתוף פעולה עם מחלקת הרווחה. 


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


ביום יום מתנייד בועז בעזרת קביים, הוא נשוי לטלי ואבא לשני ילדים. בעשור האחרון עוסק באימון אישי והנחיית קבוצות. בראיון לבת ים חולון ניוז הוא מספר על הסיבה שבגללה פתח את הקבוצה. "אנשים נכים עלולים להתפתות להישאר זמן רב בבית. ישנן הרבה מגובליות, גם פיזיות וגם מנטליות שעלולות למנוע מאנשים להתחבר לחברה. על כן החלטנו להקים את המועדון. אנחנו מציעים  מפגשים חברתיים, סדנאות הרצאות ופעילויות משותפות לשעות הפנאי".

יעניין אותך גם

התמונות שבאלבום: אליעד נחום וסאבלימינל פירקו את בת ים

זהירות ממטרות: תושב חולון התחשמל כשחיבר אופניים להטענה

נוטים להישאר בבית ולשקוע בדיכאון, צילום אילוסטרציה
נוטים להישאר בבית ולשקוע בדיכאון, צילום אילוסטרציה

"לא עשו לי הנחות מעולם"

אבהר התחרה בשתי אולימפיאדות נכים – בסיאול  (1988) וברצלונה (1992). בסיאול קיבל שלוש מדליות. בשנת 1997 זכה בתואר סגן אלוף העולם בשחייה ועוסק גם בצלילה במסגרת עמותת אתגרים. כספורטאי פראולימפי בעבר וקאוצ'ר בהווה, הוא מכיר את הטעם של הניצחון וההשלמה עם המצב הפיזי, וכן עבודה לצד אנשים שתופשים את עצמם כבעלי קשיים שעלולים לעצור אותם כליל מלהתקדם בחיים. עם זאת, סיפור חייו של אבהר שלא ראה את עצמו כ-'נכה' מעולם, הוא כנראה התבלין שהופך את הקבוצה למקום מפגש בלתי נשכח.

"יש משתתפים בקבוצה שמגיעים ממקום של חולשה, כי במשך הזמן הם התייחסו לעצמם או שהתייחסו אליהם כאל אנשים בעלי מוגבלויות ולעיתים אפילו פטרו אותם ממחויבויות והתייחסו אליהם עם הקלות כלשהן. אני למשל תמיד למדתי במסגרות רגילות. הייתי חלק מה-'נוף הרגיל'. זה תלוי במשפחה שאתה מגיע ממנה. ההורים שלי התייחסו אליי כילד רגיל וככה אני מתנהג גם היום. לא עשו לי הנחות. מעולם. אני חושב שבגלל העיסוק שלי בספורט והייצוג של המדינה  הביטחון העצמי שלי מאד גבוה, במועדון החברתי שלנו כולם שווים ולכל אחד מקום של כבוד".

בועז אבהר, צילום: פרטי
בועז אבהר, צילום: פרטי

מתברר כי דווקא תפקידו של אבהר בתור מאמן, קואצ'ר, מתייחס פחות למצבו הפיזי ויותר ליכולות שלו בדבר הנעת אנשים קדימה לפעולה. כך קורה שהנכות של בועז אבהר הופכת לשולית במפגשים עם האנשים שאותם הוא מאמן – "אני עובד בעיקר עם בני נוער. רוב החבר'ה שמגיעים אלי לאימון אינם נכים, אני יכול לומר שבמפגש האימון הראשון אני נוהג לשתף בנושא הנכות הפיזית שלי, עונה על שאלות במידת הצורך ומיד אחר כך עובר לשיחת האימון שלמטרתה נפגשנו".

"אני מייחל שיווצרו חברויות"

המועדון החברתי לנכים נפתח ביוני 2017 במרכז הקהילתי בן גוריון והוא כולל עד כה חמישה עשר משתתפים – ארבע נשים ואחד עשר גברים בגילאי 20 עד 50 עם נכות פיזית. המועדון פעיל בימי א' בשעות 18:30 עד 20:30 ובימי ד' 17:00 עד 20:30 ופתוח לקליטת חברים חדשים – תושבי חולון והסביבה, עם נכות פיזית, המוכרים לרווחה.

אילו פעילויות ביצעתם עד כה?

"בחודשים הראשונים התנסו המשתתפים בחוג צילום, סדנאות אומנות שונות פעילויות מוסיקה ומספר מפגשים עם בני הנוער של המרכז הקהילתי והבולט ביניהם משחק כדורסל על כסאות גלגלים, שבו לקחו חלק חברי המועדון שחלקם שחקני כדורסל מקצועיים בכיסאות גלגלים, אל מול בני הנוער של המרכז הקהילתי. פעילות שלא נשכחת עד היום. אנחנו כבר חושבים על הדבר הטוב הבא שאנחנו רוצים לקדם. בעתיד הקרוב מתוכננים להתקיים חוג יוגה וחוג ריקודי כיסאות גלגלים".

המטרה של הקבוצה היא מפגשים חברותיים בלבד?

"מסגרת עבור אנשים עם מוגבלויות זה עניין חשוב מאד. עם זאת, יש את העניין החברתי שחייבים להדגיש. אני מייחל ומעודד שיווצרו חברויות. בשנים האחרונות ריכזתי קבוצה דומה בעיר בת ים, בה נוצרו חברויות ואף זוגיות שנמשכת עד היום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט נדב כהן יהונתן

ממלחמה להחלמה: טיפול חדשני והוליסטי להתמודדות עם חרדות ומשברים אישיים בישראל

תפריט נגישות