יום חמישי , אפריל 18 2024
 
ראשי / בעקבות התאונה ברחוב האצ"ל: מי אחראי לביטחון התושבים בסמוך לאתרי בנייה

בעקבות התאונה ברחוב האצ"ל: מי אחראי לביטחון התושבים בסמוך לאתרי בנייה

תושבים בשכונה מספרים על חשש אמיתי לביטחונם בעקבות נפילת הקרש אמש. העירייה ומשרד העבודה והרווחה מפנות את האחריות זו לזו. מקום לדאגה

התושבים חוששים שמשהו ייפול עליהם, צילום אילוסטרציה
התושבים חוששים שמשהו ייפול עליהם, צילום אילוסטרציה

בעקבות האירוע ברחוב האצ"ל בחולון אמש, במהלכו נפגע רוכב אופניים חשמליים צעיר מקרש עץ גדול שנפל ככל הנראה מקומה חמישית בבניין בו מתקיים פרויקט תמ"א, ביקשה היום המשטרה מבית המשפט בתל אביב להאריך את מעצרם של שלושה חשודים באירוע: מנהל העבודה ושני פועלים.

רוכב בשנות העשרים לחייו ללא קסדה, צילום: דוברות איחוד הצלה
רוכב בשנות העשרים לחייו ללא קסדה נחבל מקרש שנפל, צילום: דוברות איחוד הצלה

  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


הבוקר יצאנו לשמוע את קולות התושבים בשכונה לנוכח התאונה באמצע הרחוב. חיים (56) תושב השכונה: "אני שלושים שנה תושב העיר, הילדים והנכדים שלי גדלו פה. לחשוב שזה בן של מישהו או נכד של מישהו אחר, שנסע באופניים ברחוב ונפצע בצורה כל כך קשה, זה מדאיג אותי מאוד. מה שבטוח, כשמחפשים את האשמים, ייקח הרבה זמן עד שמישהו ייקח אחריות".

גם אורלי (35), אם ל 2, מודאגת בכל פעם שהם יוצאים מהבית: "אני אמא לשני ילדים שמבלים לא מעט מחוץ לבית, בתי ספר, חוגים וכדומה. כששמעתי על הסיפור מחברה נורא נבהלתי. מפחיד לדעת שזה יכול לקרות לכל אחד.
הזהרתי את הילדים וביקשתי מהם לפקוח עיניים כאשר הם נמצאים ברחוב אבל אין ספק שאי אפשר לסמוך רק על הילדים, מקווה שיש על מי לסמוך בעירייה, שידאג לשלום הציבור".

זירת האירוע ברחוב האצ"ל, צילום: באדיבות דוברות איחוד הצלה
זירת האירוע ברחוב האצ"ל, צילום: באדיבות דוברות איחוד הצלה

העירייה מפנה למשרד העבודה וחוזר חלילה

תגובת עיריית חולון: "אנא פנו למשרד העבודה והרווחה, הם אחראים על נושא אתרי הבנייה בישראל".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר: "בכל מקום בו יש אתר בנייה שעלול באופן מסוים לסכן את שלום הציבור האחראיות היא אחראיות בלעדית של הרשות המקומית".

תושבי השכונה חוששים לביטחונם, צילום אילוסטרציה
תושבי השכונה חוששים לביטחונם, צילום אילוסטרציה

חזרנו אל עיריית חולון בבקשת תגובה על הנאמר ממשרד העבודה, בתגובה נמסר: "תשאלי אותו אם זה כך, מדוע משרד העבודה הוא זה שהוציא צו להפסקת עבודה באתר המדובר ברחוב האצ"ל".

חזרנו שוב למשרד העבודה, זו תגובתם: "זה שאנחנו מבצעים את הפעולות שלנו זה לא קשור למרחב הציבורי, המרחב הציבורי הוא בכל זאת באחריות הבלעדית של הרשות המקומית, אנחנו אחראים לוודא שהפועלים שומרים על בריאותם, ופועלים בצורה שלא מסכנת אותם.

אבל, כאשר אזרחים עוברים ליד אתר הבנייה, מי שאחראי על הבטיחות שלהם זו הרשות המקומית. ואם היא מרגישה שהאתר מסכן את הסדר הציבורי, הם אלה שצריכים לפעול, באמצעות הפקחים שלהם. לנו יש את האחריות במשור שלנו, התלונות של האזרחים לא נוגעים לחיי הפועלים אלא חוששים על חייהם במרחב הציבורי וזוהי האחראיות של הרשות המקומית. חשוב מאוד להבין מה באחריות שלנו ומה באחראיות של הרשות המקומית".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ראובן מנדלר. צילום: כללית רפואה משלימה

כללית רפואה משלימה במרתון מודיעין

תפריט נגישות