יום שלישי , אפריל 16 2024
 
ראשי / "אף נציג עירייה לא בא": עדכון מצב המשפחה שנזרקה לרחוב בבת ים

"אף נציג עירייה לא בא": עדכון מצב המשפחה שנזרקה לרחוב בבת ים

ביום שבת מצאה את עצמה תושבת העיר ישנה בגן העיר בבת ים עם שבעת ילדיה. מיטל כהן, מהפורום לדיור ציבורי, מעדכנת ממלונית זמנית וקוראת לעזרה מיידית

לול בגן העיר, צילום: פרטי
לול בגן העיר, צילום: פרטי

במוצאי שבת הציפו את הרשתות החברתיות צילומים מזעזעים המתעדים בני משפחה, ח' ושבעת ילדיה (חמישה מהם מתחת לגיל 18), שמצאו את עצמם ישנים בגינה ציבורית בבת ים. התמונות מגן העיר והסערה בעקבותיהם לא הותירו את הציבור אדיש. ראשון המסייעים היה המועמד לראשות העירייה, צביקה רובין, שעזר למשפחה לעבור למלונית ברחוב בן גוריון באופן זמני. לדברי מקורביה של ח' את נציגי העירייה המקרה "לא מעניין".

יעניין אותך גם


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של בת ים ניוז

  רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בת ים ניוז


פטיש בראש ודקירה בגב: מדוע נסגר המועדון בטיילת

לא רק שוקו ולחמניה: הקייטנות שישנו לילד שלכם את החיים

ח' פחדה שייקחו לה את הילדים, צילום: פרטי
ח' פחדה שייקחו לה את הילדים, צילום: פרטי

"אף נציג לא הגיע"

מיטל כהן, פעילה בפורום לדיור ציבורי, מספרת איך נולד הקשר שלה עם המשפחה: "את ח' אני מכירה כבר 3 שנים, עוד כשהמתינה בתור לדיור ציבורי רגיל. כבר לפני שנתיים החתימו אותה על חוזה אכלוס בדירת 3 חדרים ברחוב בר אילן 67 בבת ים. נאמר לה שהדירה נמצאת בתהליכי בנייה. לפני שנה וחצי היא הייתה אמורה להתאכלס כבר. כשהיא ראתה שהעניין מתעכב היא שאלה למה היא לא מתאכלסת ונאמר לה כי הקבלנים ברחו והדירה לא גמורה, אין צפי לסיום".

איך התגלגלו העניינים לכך שמצאה את עצמה ישנה ברחוב?

"היא נזרקה לרחוב עם הילדים שלה בעקבות סכסוכים עם בעלת הדירה שהשתכנה בה. מדובר באישה שממתינה כבר 10 שנים לדיור ציבורי. היא נמצאת כרגע מקום ראשון בתור לדירת ארבעה חדרים ועדיין אין דירה לתת לה".

איך עבר עליה ועל הילדים הלילה?

"ח' הקימה את האוהל בגן העיר במוצאי שבת. במהלך שהותה בגן חוותה המשפחה מקרה אלימות ובעיקר פחד וחרדות מאיומים כמו לקיחת ילדיה לרווחה. לאחר יממה מועמד לראשות העיר צביקה רובין יחד עם ערן גמליאל העבירו את ח' למלונית זמנית ברחוב דרך בן גוריון 77 בת ים, את המלונית מסבסדת חברת עמידר ומשרד השיכון".

איך הם מרגישים עכשיו?

"מלונית זה לא בית קבוע. האישה הזו צריכה בית קבוע להתגורר בו, העירייה בכלל לא מתעניינים. אף נציג מטעמם לא הגיע לראות המצב של חיה. העירייה מתעלמת מאיתנו לחלוטין. פנינו מספר פעמים, לכמה גורמי רווחה, ולא קיבלנו אף התייחסות".

נזרקה לרחוב בגלל סכסוכים עם בעלת הדירה, צילום: פרטי
נזרקה לרחוב בגלל סכסוכים עם בעלת הדירה, צילום: פרטי

"אני יודעת איך זה להיות ענייה"

מיטל כהן מנהלת קבוצות ברחבי הארץ בהן היא מעצימה נשים להיאבק על הבית שלהן, מדריכה אותם על הזכויות שלהן ומגישה בקשות לדיור ציבורי, כל זאת בהתנדבות.

את ההתנדבות החלה מכיוון שהיא עצמה דיירת בדיור ציבורי. במהלך חייה עברה לא פחות מ-56 דירות. אבא שלה נפטר לפני כשנתיים מתחת לביתו של שר השיכון, יואב גלנט, במהלך מחאת אוהלים שקיימו לאחר ששתי נשים נזרקו מהבית. "אחרי 12 יום שהיינו שם אבא שלי קיבל דום לב ונפטר", היא מספרת.

אחרי מה שקרה לאביך ז"ל, למה את ממשיכה במאבקים מסוג זה? 

"זה הייעוד שלי בחיים. כילדה שלא היה לה בית ואחרי כל מעברי הדירות שחוויתי בחיי, אני יודעת איך זה להיות חסרת קורת גג, ענייה. החלטתי להתנדב, לתת את הנשמה לשינוי מצבם של הנזקקים לדיור הציבורי".

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתםבפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל desk@d-news.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ראובן מנדלר. צילום: כללית רפואה משלימה

כללית רפואה משלימה במרתון מודיעין

תפריט נגישות